Pic via Pinterest

 

Gisteren was Skyfall op de Vlaamse televisie.
Wellicht een cliché maar ik ben een groot fan van de Bond films, en van de laatsten vind ik vooral Skyfall helemaal te gek.

Bond. James Bond.

Bekend als smooth operator, geweldige vechter, coole kikker onder elke omstandigheid. En……
Natuurlijk ook bekend als altijd stylish en ontzettend goed gekleed.

Een typisch staaltje echte branding, al startend vanaf het vroege begin van de eerste films.
Bond zonder maatpakken is als Bond zonder prachtige vrouwen. Het een gaat niet zonder het andere.

Daarom was ik des te verrukter om de aandacht voor details te vernemen die in zijn kleding voor deze film gingen. Van het kwalitatieve materiaal tot de fittings. Werkelijk niets is aan het toeval over gelaten en de beste designer was aangetrokken om ze te maken, namelijk Tom Ford.

Je leest onderin dit blog hoeveel werk er precies in de details is gegaan, ongelofelijk!

Want als de makers van de James Bond films een ding goed hebben begrepen, is het wel dat imago en branding net zo belangrijk, zo niet nog belangrijker zijn om de werkelijke James Bond neer te zetten.

Naast al z’n andere skills natuurlijk.

Van z’n Omega horloge, tot z’n maatpakken tot de iconische Aston Martin. Aan alles in z’n kleding en uitstraling is gedacht om het plaatje kloppend te maken.

Laat je dus nooit wijsmaken dat kleding maar een ondergeschikt deel van je branding en bedrijf is.

Als mensen naar jouw branding zouden kijken, wat maakt jou herkenbaar?
Waaraan weten mensen meteen dat het om jou gaat?
Wat onderscheidt jou van de rest?

Los van je werk, je huisstijl of je visitekaartjes.

Branding gaat over wie jij werkelijk bent en waar je voor staat.

Mijn branding draait altijd om powervrouwen (en powermannen).

Daar hoort een bepaalde kwaliteit en deskundigheid bij. Een professionaliteit die verder gaat dan alleen maar een beetje met kleding en kleur werken.

Dat gaat over toegankelijkheid en je ontzettend goed kunnen verplaatsen in de echte powervrouw, en man. Dat gaat over adviezen en kleding die maken dat je je weer lekker voelt in je kleding en dat het past bij de persoon die je nu bent.

Dat is BRANDING.

Een goede ondernemer houdt altijd rekening met beide. Je bedrijf is je brand en je brand dat ben jij.

Kun jij je Bond in een slechtzittend pak voorstellen?
Precies, ik ook niet…

 
Pic via http://www.omegawatches.com/news/international-news/international-news-detail/1961.

There were eighty-five versions of James Bond’s Tom Ford suit tailor-made for the opening chase sequence. Thirty were made for Daniel Craig, and thirty for his double and stunt double. Each version of the suit was made specifically for a particular scene of the opening sequence. For example, when Craig was riding the motorcycle, a suit with longer sleeves was worn, so that it wouldn’t raise up over his forearms. Costume Designer Jany Temime has said: “Each suit had three fittings, like a real traditional Saville Row suit. It was very high class tailoring. The first suit was mohair, very lightweight, woolen silk. The tuxedo is woolen silk. They were all (made of) beautiful fabric. He (would be) jumping and fighting, and then he would stand up, and the suit would be perfect.” Also, Craig’s tie had to be weighted for the motorcycle section of the chase. The weight kept the tie from flying around when he rode at high speeds.’

Interesse in een Personal Shopping voor mannen?
Kijk dan snel hier 

Personal Shopping voor Powervrouwen vindt je hier